onsdag 8 april 2015

Vårkänslorna slår till!

Kvar i stugan blev det verandan hela förmiddan igår när värmen äntligen kom. Mest slappade vi bara i solen med en och annan kaffepaus, och något avbrott för lite lagom hårt stugjobb. Och så lyssnade vi på vårfåglarna.

Tjälen och ispropparna hade släppt så vi kunde koppla på vattnet ut till lilla stugan, våren är här på allvar när man kommit så långt. Citronfjärilarna fladdrade och getingdrottningarna surrade och letade upp sina favoritställen för sina bon, men dom stackars getingarna ska få sig en omgång längre fram i sommar om dom blir alltför många och alltför närgångna.              

Runnen, 149 kr för 9 plattor
Hemma i stan på em var vårkänslorna kvar, balkongen skulle fixas. Jag kan inte säga annat än "genialt" om vårt balkonggolv från IKEA, Runnen, som nu går in på sin femte säsong. Det finns en plastvariant också, men vi kör med trä och det är riktigt snyggt och väldigt enkelt att lägga.

Första gången vi la den här trallen fick jag lov att såga till 4-5 plattor för att det skulle passa riktigt i alla hörn, men sen var det busenkelt att lägga golvet. Nu plockar jag ner golvet på hösten och förvarar det i källaren. Det tar högst 30 minuter att plocka ner det, och så lägger jag tillbaka det på våren, och det tar högst 30 minuter det också. Lätt som en plätt, genialt!

Man ska inte förta sig, alla balkongmöbler kom inte upp i går, det sparade jag till idag, men nu är i alla fall golvet på plats. Och vårkänslorna håller i sig, blir det lunch ute i solen, får sparpengarna rulla på en shoppingrunda, en stärkande joggingrunda eller en promenad? Eller hur ska jag tygla vårkänslorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar