söndag 26 april 2015

Cykel-TRIM 2015

Nu ska den bara putsas upp inför säsongen 2015 

Idag kom han ut ur källaren i stugan för en ny säsong, min Nishki Pro SL som blev min för drygt 10 år sen. 

Jag hade stora planer för den då 2004, planer som aldrig blev av, det är så mycket man ska hinna och just dom planerna blev inte prioriterade, men jag har haft så mycket glädje av den ändå. En av mina bästa vänner. 

Det här är min "fincykel" som jag har i stugan, hemma i stan kör jag Kronan. Inte dum den heller men min Nishiki är fräsigare. Och det är klart att Margareta ocjså skulle ha en Nishiki när hon köpte en ny cykel för några år sen.

Margareta kör också Nishiki
Häromdan köpte jag Vandrarringens cykelkarta, Cykel-TRIM 2015 (60 kr) så nu är planen att vi tar vi hem våra Nishki då och då till stan när vi ska cykla runt här hemma med den här kartan på styret. 

30 kontroller ska man ta sig till i stans alla hörn, och fast jag bott här i stan hela livet ser jag att vi kommer att komma till ställen jag aldrig varit på än. Så ska man svara å luriga frågor där man måste vara på platsen för att kunna svara rätt som t.ex. färgen på en bänk och vad det står på skylten i hörnet etc. Och klart det är roligast om vi tar hem fincyklarna några gånger i sommar.

Mina planer då som aldrig blev av? Jo, jag hade tänkt göra några långturer på cykel, riktiga långturer, och det är väl inte försent än, men i den här åldern har man så ont om tid, det är så mycket man ska hinna med! Så just nu är inte planerna högre ställda än att klara av Cykel-TRIM 2015 och de trettio frågorna.  Kan jag så vinna första pris, 5000 kronor, blir jag extra glad!                      
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar