onsdag 1 april 2015

Några sanningens ord

Kort onsdagsrapport. Nån intelligent åsikt att förmedla?

Tja, först blev det några korta ord med HG nere vid ytterdörren, våra rutiner på onsdagsmorgonen sammanfaller alltid på sekunden, jag på väg till gymmet och han på väg till sin boule med sina kompisar. På spinningen hade vi vikarie, intressant hur ett spinningpass kan varieras så väldigt. Kolla filmen jag spelade in:



I bastun saknar jag nu han som torkade tvätten i bastun. Har inte sett röken av honom eller känt lukten av hans tvätt sen jag sa till honom. Han kanske varit snuvig och kommer tillbaka, eller kan nån ha sån respekt för mig att dom byter gym? Det var ju inte meningen, men nog är det väl dumt att använda bastun som privat tvättstuga?

På eftermiddagen idag har vi vårt populära After Work med PRO Kultur. Det är på fel sida gränsen av vad mina öron tål, men den här gången är vi på ett nytt ställe. Skybaren på Skrapan som flyttat ner till markplanet! Hoppas ljudnivån bli överkomlig och jag kan passa på att vara pedagogisk: "After Work" är ett svenskt uttryck, i England och USA vet man inte vad det betyder. Det läste jag i tidningen för någon vecka sen så det är säkert sant.

Och i morrn blir det sommarstugan, ännu svårare att få till några blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar