fredag 24 april 2015

Jag har väl annat att göra, sa Göran

Jag måste spinna vidare på det där Göran sa och som jag kommenterade i gårdagens inlägg. "Jag har väl annat att göra"

Innan jag började knappa ner det här inlägget skannade jag igenom några dokument om äldre på nätet, ett intresse för mig, och har jag rätt eller har jag rätt. Det finns utredningar, projekt, dokument etc. som berättar om fördelar, och så finns det äldre som berättar om nackdelar. "Jag har väl annat att göra" 

Nej tack! Jag har väl annat att göra!
Även om jag slutat med kurser om Sociala Medier för äldre och inte längre missionerar för äldre om att vara aktiva på nätet så kan jag inte låta bli att fråga mina kompisar ibland om dom är med på Facebook t.ex., och just det där svaret är nog det vanligaste. "Jag har väl annat att göra" .

"Inte intresserad, inte min grej, verkar otäckt, inte intresserad om grannen bytt gardiner, jag är för gammal"  är några andra vanliga kommentarer. "Varför ska jag sitta och glo på Facebook hela dagarna" säger min lillebror, 10 år yngre än jag. Det är nog kört, vi är en förlorad generation när det gäller att vara sociala på nätet. Men många betalar i alla fall räkningar på nätet, det är ju vackert så.

Göran som är engagerad i en samfällighetsförening där han inte får med de yngre i styrelsen och i verksamheten skulle förstås använda Facebook för att få fart på dom yngre. Åtminstone för att basunera ut när det är städdag på området.

Min gamla dansförening har en hyfsad hemsida, det hade vi inte på min tid då fick vi skicka brev, men dom har en väldigt blygsam verksamhet på Facebook trots att det verkar finnas många yngre medlemmar, men kanske verksamheten går lika knackigt som aktiviteten på¨Facebook vittnar om.

Mina gamla kompisar runt om i Sverige som jag av och till fått kontakt med vill inte vara med, dom har väl annat att göra som det heter. Undrar vad dom gör som är så viktigt.

Det här är ett uttjatat ämne jag alltför ofta kommer tillbaka till och Margareta tycker säkert att jag sitter vid datorn lite väl mycket, men det är motion det också, för huvudknoppen. Men nu har jag motionerat färdigt för det här inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar