fredag 24 april 2015

Simma lugnt!

Medieföretagen hör nog till dom får mest skäll. Telebolagen, internetleverantörer och sånt. Men jag simmar lugnt, det ordnar sig alltid!

Min senaste leverantör har jag haft kontakt med sen i tisdags och trots ett problem är jag rätt nöjd. Här i huset fick vi nu Bredbandsbolaget så jag läste lite på Twitter vad folk tycker om dom och jag vet ju inte om BB gjort skäl för allt skäll, för det är inte klokt va folk vräker ur sig. Det är nog ofta SBS som vi sa en gång på jobbet, Skit Bakom Spakarna, jag simmar lugnt och är rätt nöjd än så länge.

Internet bara fungerade, låg ner fem minuter sen var det igång igen. Vårt problem var TV-kanalerna. Vi tittar bara på SVT och ibland TV4, men nu skulle vi få ta del av hela utbudet gratis en tid, men där var det något fel. Mailade dom en sen kväll runt 21.30 och fick några tips direkt och fick några nya tips på morgonkvisten dan därpå. När inget hjälpte ringde jag dom och blev lovad ett nytt programkort på posten, det var något fel på mitt. Ett ovanligt fel som man inte kan fixa per telefon. men nu är det åtgärdat, kortet kom idag. Det blir dyrare med Bredbandsbolaget, det är förstås en sak som är dumt.

Några av mina kära grannar som fått ny utrustning vid bytet fick några problem där jag hade glädjen att kunna hjälpa till. men så är det ju alltid när man ska koppla in något nytt, hamnade kabeln i rätt uttag? Vilken knapp ska jag trycka på nu? Osv.


Tidigare hade vi Tele2 som alltså var billigare och funkade helt OK för oss, jag var rätt nöjd med dom också. Ibland hade vi korta avbrott på förmiddagarna, men det vet jag ju inte om BB sköter sig bättre. Tele2 får också en massa skäll.

Telia har jag i stugan och är förstås nöjd, jag hetsar sällan upp mig. Lite dyra men har bra funktioner. Telia hade en konflikt härom veckan då dom stängde några kanaler men efter en vecka var allt igång igen, jag hetsade inte upp mig. Nu är TV4 och Comhem visst i luven på varandra och kanaler ska släckas, men det berör inte mig, men jag ser att många är upprörda, invektiven haglar.

Min mobiloperatör 3 och jag kommer rätt bra överens även om jag fick säga till två gånger när mitt abonnemang skulle ändras för någon månad sen, sånt händer väl, men så har jag en bekant som bara har negativa erfarenheter, han skulle nog också simma lite lugnt.

Det var måhända enklare men inte bättre en gång när vi bara hade Televerket att skälla på, men det är andra tider nu, pengarna styr, det finns så många aktörer och det är bara att gilla läget. Jag må vara blåögd, men min åsikt är att dom här stora bolagen inte försöker lura skjortan av oss och är man bara vänlig mot tjejerna och killarna på supporten så fixar det sig!  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar