måndag 13 april 2015

Prövningens tid för tablå-TV-tittare

Vi är visst en glesnande skara. De sista entusiasterna kanske. Och så ändrar dom i rutinerna!

Börjar 18.13 from idag! 
Ja, nog tittar jag mycket på andra kanaler också, beställer film på nätet, kollar playkanaler och sånt. Öppen kanal på SVT är ju suverän, där tittar jag just nu bl.a. på Macken-programmen som just släppts där. Men är vi hemma en kväll så börjar nästan alltid kvällen med TV-nyheter och Go'kväll kl 18.00.

Pensionärsvarning? Ja vadå... jag hör ju dit nu och inte skäms jag för det! Och för den skull är det gott om intressanta inslag där som böcker, filmer och intervjuer så det passar allt de flesta utom kanske kräsna tonåringar, men det är långt ifrån de där Café-programmen man sände så där dags för några 10-tal år sen. Men det är för mycket matlagning på TV tycker jag, speciellt på våra "två-dagar".

Idag blir det nya tider att hålla rätt på. Kulturnyheterna och lokala nyheterna kommer före Go'kväll eller som idag "Fråga doktorn"! Spännande, kan det verkligen fungera? Skämt åsido så blir det säkert problem hos dom som har väldigt inrutade rutiner, men det är klart att vi klarar oss, så pass flexibla är vi. Men nog tittar vi mycket på TV på kvällen, framför allt faktiskt just den där tiden på kvällen, sen är det lite mer si och så. Dom där programmen som går i all evighet orkar vi inte se längre, Mästarnas Mästare, Let's Dance mm. Max fem år kunde väl vara en lagom gräns som långkörare.

Tja, det är nog mest bra att TV-bolagen ändrar om i tablåerna ibland så att vi tablåtittare får hålla oss alerta. Och jag kan inte tro annat än att tablå-TV alltid kommer att ha sin plats. Eller...?

En bra förändring nu är att "SVT Nyheter, Västmanland" ersätter Tvärsnytt, men premiären på SVT just idag kommer jag att missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar