måndag 20 april 2015

Kvar i sängen, andra halvlek

Måndagsmorgon och jag vaknade tidigt. "Kvar i sängen" var ett populärt radioprogram på 50-talet och det är inte dumt att köra på den stilen i #blogg100-tider.

Tänk så många gånger man löst problem på jobbet just när man vaknat till och tankarna inte hunnit störas av annat, och just den här morgonen rann det över mig en skrälldus med bra bloggämnen att analysera i #blogg100-racet. Det är fint att ta det lite lugnt på morgonen.

Hoppas andra halvleken blir bättre än första.
Det värsta är att jag glömmer så snabbt mina geniala ämnen, så den här morgonen nöjer jag mig med en kommentar under genomsnittet och bara påpekar att idag går #blogg100 in på andra halvleken. Det var många färre med i den här utmaningen i år, runt 400 har jag läst, hur många har hoppat av?Men det är klart att jag ska fortsätta till målgången. Det här var alltså inte något av ämnena som kom till mig i morse, men bara för statistikens skull är det värt att nämnas. För #blogg100 borde det här vara mitt inlägg nr 51, men det blir nr 63, jag ligger över snittet i år pga besvärande skrivklåda.

Kvantitet före kvalitet lyser igenom ibland, men så här är det: Sen jag började mitt bloggeri har jag i och med detta inlägg skrivit 2164 inlägg, alla mina småbloggar oräknade så 3000 kanske är det rätta, men låt gå för 2164. Det är klart allt kan inte vara guld, men några enstaka inlägg under åren är jag nöjd med och jag brukar rekommendera alla som gillar att skriva att prova. Nej man når inga massor, Nej man tjänar inga pengar men Ja, man håller i gång tankebanorna.

Andra halvlek är igång.        
             

      
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar