torsdag 23 april 2015

Vanliga ämnen i vår lokaltidning och i mitt sjuttital



Det slog mig i morse att två ämnen är extra vanliga i vår lokaltidning, Vlt. Motion och sjukvård.

Sjukvård är inte så vanligt här i min spalt, det får jag väl ta när det en gång blir mer aktuellt, däremot är min egen vända i ungdomen detaljerat beskriven i en annan av mina bloggar men just nu har jag inget intressant att komma med för egen del. Men det Vlt ofta skriver om är ju brister i sjukvården, ont om pengar, personalfrågor och sånt och där kan ju alla ha synpunkter. Återkommer med en analys.
Göran och jag i dragkamp där ingen vill ge sig

Men då ligger ju motion närmre till hands och det ämnet återkommer ju allt som oftast i mitt sjuttital. Jag tar en sån vända idag.

Marathon först: Jag springer inte i Stockholm i år, och nu vet jag inte hur arrangörerna tänkt, har dom tänkt ta död på det fina loppet? I går läste jag att bara nordiska löpare får ta del av prispengarna - vad är det för rasism? Eller har jag fattat fel?

Yogalates läste jag om idag, en blandning  av Yoga och pilates. Passar oss äldre när vi fått lite krämpor här och var. Jag gillar speciellt reportage om motion för äldre och man blir imponerad av alla nya träningsformer man hittar på. Yoga, som Margareta är med på, kan visst vara väl jobbigt, då var det här nån slags kompromiss.

Sen är det inte dumt i sitt sjuttital att vara aktiv på nätet också, huvudknoppen behöver också lite motion, det sa jag till Göran igår när jag hittade bilden därovan på Actics Facebooksida, men han har inte vågat sig ut på Facebook än. "Jag har väl annat att göra" säger han. Han hade några kilo till att lägga bakom vår dragkamp som han måhända vann med någon tiondels poäng.

Margareta är iväg på sin Zumba idag, det har jag inte vågat mig på än - bara tjejer. Jag tar joggingskorna och tar Vallbyrundan, mycket motion i bloggen och i Vlt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar