måndag 6 april 2015

Fullt hus i sommarstugan

Påsk i Stentorpet i år igen. Vi har haft fullt hus hela helgen, det var bara Anna som fattades då hon kämpade med sin avhandling hela helgen. Och idag på annandan pustar vi ut, nu är det bara Margareta och jag kvar och nu kan jag knappa lite på datorn för mig själv igen och fundera.  

Påskkärringarna var väl fina!
Vi är ofta många som samlas i vår lilla stuga under vissa helger. Egentligen en omöjlighet speciellt de där helgerna då vi mestadels håller oss inomhus där vi får i huvudsak samsas i köket och vardagsrummet, 25-30 kvm. Med vuxna, några tonåringar och sen barn ända ned till 9 månader. Rätt livligt om man säger så, och vi hade påskkärringar, äggletning, lamm och potatisgratäng, hela menyn alltså! Och som tur är har vi sovstugor så alla får en egen säng i småstugorna.  

Ibland undrar jag hur vanligt det är att man ses hela familjer så här, en hel helg i en så här liten sommarstuga alltså. Fint för kusinerna, våra barnbarn alltså att få leka tillsammans, och fint för våra barn också att ses lite otvunget så här och mestadels fint för Margareta och mig också. Men visst tar det på krafterna och mycket diska blir det! Nu tar vi ett år i taget.

En dag tog vi en utflykt som brandturister runt Ängelsberg, det var intressant. Det kan jag nog återkomma till på många sätt i bloggen med olika vinklingar men nu bara konstatera att det ser rätt dramatiskt ut på sina ställen. Riktigt dramatiskt var det där några hus stod ensamma och till synes oskadade men där allt runt huset var nedbrunnet.

   



     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar