lördag 11 april 2015

Om jag vunne en miljon

Den där ständiga funderingen kommer man ofta tillbaka till. Nu var det Glenn Hysén som gjorde att jag tänkte den tanken igen. En riktigt hypotetisk fråga, men de flesta har har nog tänkt tanken nån gång.

Glenn Hysén kanske blev felciterad och nu var det "bara" 50.000 han vann, men han skulle köpa sprit för pengarna stod det. Vilken pajas.

De flesta som får frågan ska skänka till välgörenhet säger dom, dela med sig och göra allmänt ädla saker. Fan tro't. Jo jag skulle nog gärna hjälpa nån i släkten att förverkliga några drömmar och vara lite snäll men, nej jag tror jag gör så här:

En liten röd sportbil tror jag jag skulle satsa på. Italienare. Cab förstås med ett bagageutrymme lagom för våra necessärer och kontokortet, det räcker. Skulle vara skönt att inte vara så präktig nån gång. Men för guds skull, det är inte aktuellt idag, jag har inte köpt nån trisslott än, det var bara den där rubriken om Glenn Hysén som drog igång det här.    

Den här dikten har jag kört med tidigare tror jag. Jag minns inte om jag läst den nånstans eller om jag skrivit den själv, men:

Om jag vunne en miljon
Köpte jag mig en kanon
Sköt med den en stor salut
Sen var nog miljonen slut

Ja, inte gjorde jag som Glenn Hysén i alla fall.

Och så här skulle Mikael Ramel göra:


                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar