onsdag 29 april 2015

Jag har frågat chans på Hillary

Ur mitt Twitterflöde
Hur långt det räcker och om tycke uppstår återstår att se, men jag har tagit ett första steg.

Barack har i alla tider följt mig på Twitter. Hur mycket mina inlägg där har påverkat världspolitiken är en uppgift för historiker att bedöma men man vet ju aldrig. Några av hans bättre beslut har han säkert läst sig till i mitt Twitter-flöde.

Men nu när Barack börjar gå mot slutet av sin period vore det nog bra för världen om Hillary och jag kunde börja samarbeta lika bra. Jag har tipsat henne på Twitter och det är klart att partiapparaten inom Demokraterna vill fortsätta samarbetet med deras utpost här i Norden.

Sen tror jag Hillary och jag kan komplettera varandra på ett personligt plan också. Världsvan som jag är skulle det nog vara tryggt för henne att ha någon att vända sig till på sina resor världen över. En bra årgång är hon också -47, den årgången har jag en flerårig erfarenhet att luta mig tillbaka på. Allt passar så Hillary och världspolitiken skulle vara i säkra händer om hon vände sig till mig.

Hon ser ut att överväga mitt förslag grundligt
Vad säger Bill då? Och Margareta? Ja, jag hade inte tänkt mig någon romans eller så, strikt politik så det går nog bra. Kanske vi kan gå ut och jazza One Night in Bangkok förstås om vi lyckas skaka av oss säkerhetsfolket, mer än så blir det inte. Och Bill kanske kunde ha lust att sitta på vår balkong och spela lite på sin saxofon för Margareta ibland. Det löser sig.

Förutom Barack och nu förhoppningsvis Hillary har jag i alla fall några andra kända namn som följare på Twitter. T.ex. Bengt Hansell. reporter på Ekot som bevakar nyheter från Hovet. Förutom Madeleine, Sofia och det gänget han har också koll på mig. En annan av mina följare är Jytte Guteland i EU. Hon blir nog minister en gång om hon vill så hon har absolut en hel del att lära sig av att följa mig.

Jag ser det som en ren formsak, men nu väntar jag ett snabbt svar från fru Hillary Clinton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar