fredag 10 april 2015

Gratisnöje

Vi brukar få ett ryck efter sommaren och roa oss med ett gratisnöje, möblera om och göra lite små förändringar hemma i lägenheten, det brukar kännas bra efter en sommar i stugan när vi flyttar tillbaks hem till stan. "Nöje" kan väl diskuteras, men hur som helst fick vi rycket redan nu i april.

Soffan skulle spegelvändas
Vår lägenhet har varit lite svår att göra några stora förändringar i, men så kom Margareta med en idé, och jag var med på noterna. Jobbigt förstås, men jag hade inget emot det, tvärtom. Och det var ju i stort sett gratis. Kanske grannarna har undrat vad vi hållit på med, men det kommer mera - i nästa vecka går vi lös på tavlorna och bultar i väggarna!

Nu är det över 10 år sen vi hamnade här i den här lägenheten så det var väl på tiden att vi röjde lite, men skulle det fungera med möblerna? Vi tänkte inte direkt köpa något nytt. Bl.a. skulle hörnsoffan spegelvändas, hur lätt var det? Och bokhyllan skulle monteras ner och flyttas, skulle det gå? Varken soffa eller hylla är från IKEA, men ändå är det väl mycket tack vare IKEA som det går så pass lätt att göra såna här operationer.

Bokhyllan, lite Billy-typ, kom en gång från Domus Interiör och den har stått på många ställen genom åren. Den var lite bökig, IKEA har nog enklare lösningar, men soffan var rätt enkel sen jag hittat en vingmutter som skulle lossas, där höll jag nästan på att bryta sönder soffan ett tag.

Det bästa med den här operationen var alla sladdar som blev över, jag vet inte hur jag kopplat förut. Och det blev en rejäl rensning av gamla ointressanta böcker och så fick vi på något sätt några nya kvadratmeter, men det säger jag inte till värden för då vill dom väl lägga på lite på hyran.                    






 

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar