fredag 1 maj 2015

Viktigt med en bra mobil

Så fort det här gick att man inte kan vara utan en bra mobil. Jag har alltid mobilen med mig och kollar den stup i ett. Klara sig utan en smartphone? Jo säkert skulle jag väl det, men en smartphone eller motsvarande som kommer i framtiden kommer jag alltid att ha, vilken fantastisk liten pryl. Översköljd av reklam för mobiler så visst tänker jag väl lite då och då om det inte är dags att byta, kanske Margareta vill överta min har jag tänkt.

Windows Phone 8.1
Men när jag frågar Margareta om hon vill överta min mobil så är det mycket den gula färgen på min Nokia Lumia 920 hon hakar upp sig på. Färgen som var det självklara första alternativet för mig när jag skaffade min mobil för ett par år sen. Läckert gul. "Gult är flott", heter det inte så? Eller var det kanske "Gult är skönt"? Jag minns inte riktigt men fint är det.

För att inte tala om hur flott själva skärmen med alla apparna är. Full kontroll att designa den som man vill och här har jag på min startsida de 54 appar jag oftast använder, resten kommer jag till när jag trycker på pilen längst ner till höger.

"Gult är fint" kanske det hette, så jag låter mina appar vara gula, men så klart hade jag kunnat välja en annan färg på dom och jag kan byta färg hur ofta jag vill och ändra det mesta. Här är apparna samlade i små grupper som hänger ihop med varandra. Lätt att hitta till rätt app. Och busenkelt att stuva om, byta och ändra.

Det värsta med en sån här mobil är varför ska man nånsin byta? Nu kommer Windows Phone 10 ganska snart och den kan jag ladda in gratis, då kan jag nog göra den här startbilden ännu snyggare och ännu bättre. Ja varför ska man nånsin byta? Jo jag kan tänka mig att dom nya mobilerna blir allt snabbare, kamerorna blir allt bättre och batterier räcker längre, såna saker. Som om de skulle vara något att klaga på på den här, men OK då, en bra mobil kan bli ännu bättre.

Marknadsandelar mellan Apple, Android och Windows Phone är svåra att få fram, men "min" Windows Phone verkar bara ligga på 2-3 procent! Obegripligt, men begripligt också när jag som kund vet mer om Windows Phone än säljarna.

Blir det satsning när WP 10 kommer med nya modeller i höst det är frågan? Hoppas bara att dom håller fast vid färger. Efter Nokia 920 har jag sett 925 och 930 med lite olika färger. Heter höstens telefon 940 och finns i nån häftig färg så kan det vara dags att byta upp sig. Eller blir min gula 920 så häftig med WP 10 att den får vara kvar några år till?

Så blir det nog så får Margareta en ny i stället. Trist att alltid överta efter andra så det är hennes tur nu. Hoppas hon törs välja en med en häftig färg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar