måndag 18 maj 2015

Jag är ingen vinnartyp

Visst är kul att vinna, men jag är så gammal att jag minns den där devisen om att kämpa väl. Gammalmodigt. Jag vet.

Bildspel: Klicka för att starta
Ryssarna lämnar planen i förtid 
Jag tänkte på det när jag kollade Canada - Ryssland igår, vilka skulle jag hålla på. Så snart Canada gjort fösta målet, men framför allt efter 2-0 så hejade jag på Ryssland. Så är det alltid jag hejar på det sämsta laget när jag inte har någon egen favorit. Men när Ryssland klev av banan utan att gratulera Canada så tappade dom mig, det var dåligt gjort. Dåliga förlorare gillar jag inte.          

Tom i matcher där jag har en favorit kan jag ibland hålla på motståndarna. Skulle "mitt" lag dra ifrån med 2-3 mål tycker jag synd om motståndarna och håller på dom ett tag så dom inte ska bli alltför ledsna.

Det är ingen direkt positiv egenskap, kanske hänger det på egna tillkortakommanden där jag uppskattat en klapp på axeln när jag gjort nåt dåligt. Det är nåt för psykologer att analysera det där att man inte kan sugas med och surfa på framgångsvågor utan mer vill sätta fart på dom det går trögt för. Jag kanske skulle varit coach i något lag som det går dåligt för och bytt så snart dom börjar vinna. Dumt.

I en förening jag var engagerad i jobbade jag t.ex. extra hårt när vi hade svårt att få nya medlemmar, men när det någon gång gick extra bra och alla gladdes kunde jag alltså inte surfa med. Riktigt riktigt dum egenskap.

När någon gör bort sig som Åsa Romson i debatten och drevet går och hon bokstavligen idiotförklaras på Twitter t.ex. , så känner jag bara att så himla dålig kan hon inte vara, kom igen Åsa! Jag har också sagt en hel del dumt i stridens hetta. Zlatan fick fyra matchers avstängning i PSG när munnen glappade lite väl mycket.      

Men rockkören Rock Everybody går det väldigt bra för, vi blir allt fler och det är mitt eldprov för att surfa på framgångar. Och till hösten ska vi tävla mot andra rockörer i Sundsvall. Där är det bara seger som räknas! Att vara för blödig är lite dumt, det gäller VSK på fotbollens bakgård också. Nu ska vi börja krossa alla nollor och inte visa nån nåd! Varning utfärdas.            

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar