tisdag 19 maj 2015

På bild i tidningen igen

Jag har ingen statistik på det, men jag tror att de flesta rätt gärna är med i lokaltidningen med sin bild och sitt namn. Jag har i alla fall inget emot det. Idag var jag med igen.
Förstoringsglas? 

Nu var just jag på inget sätt det viktigaste i den lilla blänkaren, det var vår rockkör den här gången där jag fått förmånen att vara med i produktionsgruppen. Den här gången stod det några rader om vårt närmaste framträdande och en kort information om några av körens höjdpunkter i höst.

Den här spalten där föreningar kan lämna in bidrag är suverän. Den fanns inte på den tiden jag var aktiv i andra föreningar än seniorföreningar. Gratis reklam och bild kan bifogas. Begränsat antal ord visserligen, men man kan skriva vad som helst som har med föreningen att göra. Jag har utnyttjat den en gång tidigare och redan nu har jag lämnat in ett nytt bidrag som jag hoppas tas in ganska snart innan det blir inaktuellt.

Lars Jauring framför kören med resten av bandet på scenen
Några föreningar är väldigt aktiva att lämna in bidrag, syns nästan varje vecka, medan andra aldrig syns i den här spalten. Efter att vi deltagit i jubileet på Råby härom veckan så kunde det väl vara på plats med en rad. Det fick bli både en gruppbild på kören och en bild på unga Sara från Kulturskolan, få se vad Vlt publicerar, väljer en eller kommer båda med. Sällan man ser mer än en bild i den där spalten, men man kan väl få chansa. Margareta som ofta är föreningens fotograf fick till flera bra bilder där på Råby som är värda att komma med i tidningen.

Alla tidningar där någon i familjen synts i bladet har jag sparat i en låda i källaren. Inga uppseendeväckande reportage utom möjligen den där när jag blev 70 år, Några av mina bekanta vill aldrig synas tidningen säger dom och kallar mig linslus. Det får dom gärna göra, vem bryr sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar