tisdag 5 maj 2015

Lättillgänglig information numera men den ska vara korrekt

Jag har hand om informationen i en förening och självklart använder jag mig av internet.

Här ska vi sjunga på lördag
Hemsidan framför allt, det har jag från arbetslivet att det ska vara korrekt information och finnas på ett ställe, sen kan man hänvisa dit från en massa andra ställen som, Facebook, Twitter och sånt, men ledstjärnan är KORREKT information på ETT ställe, och det gäller oss också även om vi "bara" är en rockkör för pensionärer.

Nu finns den där mänskliga faktorn som gör att man ibland gör missar, men då är det fint att man får signaler och kan rätta. För dumma stavfel och ännu värre datumfel och faktafel gör ju att man inte kan lita riktigt på informationen.

Som nu till helgen när Råby Centrum firar 50 år och vår kör, Rock Everybody, sjunger Lördagen den 9 maj kl 14.00

Informationen finns på fler ställen ser jag på Råbys informationskanaler men på deras hemsida står det med stor text fel datum. Det såg jag direkt när jag kollade häromdan, och tänkte att dom ändrar nog snart. Felet låg kvar i går så jag skickade ett mail till dom och ett OBS på Twitter. Men så idag på tisdagsmorgon ligger fortfarande felet kvar!

Men det är ju "bara" ett 50-årsjubileum, dom skriver nog rätt när det blir 100, men sånt här ser man lite väl ofta på hemsidor här och var. Stavfel och sär skrivningar framför allt, men ibland även grova faktafel.

Kören kommer dit på LÖRDAG, få se om publiken kommer på SÖNDAG eller om dom har ändrat hemsidan tills dess. Och märkligt att ingen av arrangörerna har reagerat. Eller nån ordningsman på Råby i stället för en petnoga läsare i rockkören.    

3 kommentarer:

  1. Korrekt information på ETT ställe var det. Så skrev jag ett klockslag här i löpande text som redan blivit ändrad. Ett exempel på varför det är så bra att tänka så, därför hänvisar jag alltid till hemsidan, rockeverybody.se

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Dag, tid och plats är A och O och det ska sitta "i ryggmärgen" på alla arrangörer!
    Intressant att se hur många från kören som kollat nätet och kommer en timme tidigare........för en del kanske det blir en väckarklocka.......

    SvaraRadera