torsdag 28 maj 2015

Sveriges Regering

Sossarna har stämma i Västerås i helgen. Då kom jag och tänka på att det är många i regeringen jag inte kan namnet på.

Ettan vann. Jag håller med.
Det är lite en självklar sak för mig att man ska kunna namnen på folk i regeringen och det brukar jag vara bra på men nu är det bra många jag inte har koll på.

Det var lättare med en fyrpartiregering där det var fler kända namn, fyra partiledare och ett par tre till i varje parti kände jag redan till, men här är det en hel del helt nya namn som jag inte placerat än men som jag ska lära mig.

Att Framtidsministern var äldst i regeringen visste jag, och nu vet jag att hon är riktigt rolig också. Och aktiv på Instagram.  I hennes senaste inlägg från igår fick man rösta på vilken hatt hon ska ha när hon träffar Indiens president. Det blev nr 1. Klart jag följer Kristina Person nu.

Alliansen hade ju Göran Hägglund som aktiv och rolig på Sociala Medier, och Carl Bildt förstås som aktiv åtminstone, och Kristina Persson bjuder verkligen på sig själv, tom med en ungdomsbild med cigaretten i mungipan, det var lite tufft. Hon tar över som rolighetsminister också.

Och det är väl så här jag får göra, kolla hur dom presenterar sig på nätet.  Alice Bah Kuhnke har också ett kul och personligt Instagram som jag fr o m nu följer, men hennes Twitter har inte ett enda inlägg!

Henne kände jag ju till förstås, men Anna Johansson då? Transporter och infrastruktur. Klart jag borde kunna henne med alla SJ-problem. Hon kör med Twitter så nu kommer jag att ha koll på henne.

Helt klart är det så här jag får göra med okändisarna, det ska väl gå, jag har ju 3,5 år på mig, antagligen. Dom som inte syns i Sociala Medier får vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar