fredag 22 maj 2015

Hur ska det gå för Måns Zelmerlöw i morgon

Spänningen stiger, nerverna på helspänn!

Imponerade effekter och en bra sång
Visst ska jag se ESC från Wien i morgon, jag är fast i schlagerträsket. Jag följde båda semifinalerna så jag har rätt bra koll men blir det rätt låt som vinner? Det är inte alltid just min musiksmak som slår igenom när slutröstningen är klar. Men så här tänker jag dan innan finalen:

Måns Zelmerlöw är helt klart en vinnarkandidat, en riktigt bra låt. Och han har lägst odds ser jag i en tabell där Ryssland ligger tvåa. Rätt bra den också men ingen vinnare tycker jag.

Belgien och Israel gillade jag och Italien tippas också högt, men det vet jag inte om jag hörde nån gång under semifinalerna. Portugal rök i semifinalen, men den tyckte jag om och även Englands bidrag som i oddstabellen hamnar långt ner. Cypern gillade jag också.

Sen är jag otroligt imponerad av effekterna bakom artisterna, alla färger och lampor. En riktig show!  
Det här mina kandidater och i alla fall några jag gillade, men gissar jag fel så får jag väl säga att fel låt vann. Kanske jag inte var riktigt koncentrerad heller under semifinalerna.

Men i morgon, lördag, sätter jag på mig Sverige-tröjan och viftar med Sverige-flaggan!

Heja Måns!



                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar