måndag 18 maj 2015

I mitt chambre séparée

Gomorron!
Eget sovrum är en lyx i stugan även om det är ett "petit chambre séparée". Där får jag ha några egenheter alldeles för mig själv.

Läsa länge på kvällarna, kanske titta på en film i mobilen och där vaknar jag tidigt till fågelsång och så här års är det första jag ser den blommande häggen. Två stora häggar blåste omkull i höstas men det märks inte, dom häggar som är kvar växer och frodas och blommar bara ännu mer nu. Och egenheten jag tänkte på är att jag aldrig drar ner rullgardinen i mitt lilla fönster så häggen är det absolut första jag ser på morgonen. Skiner solen som den gjorde i lördags kan man inte vakna bättre. Kvar i sängen tills det börjar röra på sig i rummet bredvid.

Och häggen kommer bara att sprida sig ännu mer och blomma ännu mer nu när kampen om granen är över. Min plan fungerade till 100% speciellt efter lite småjusteringar av Calle och Andreas. Granen föll precis där vi tänkt, granen föll - eken får ljus och ny kraft och häggen blir också glad - Grankullen har blivit Ekbacken!

Sa inte min skrivarkollega Strindberg nånting om att "Här fälls för att ge luft och ljus". Nånting åt det hållet tror jag och nu har jag också sagt det. Picea Abies kan jag ckså bjuda på.    

Calle la sista snittet och Andras och jag höll i repet. Teamwork 
       
                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar