söndag 24 maj 2015

ESC, så här tyckte jag


Det är klart att vi såg ESC från Wien igår. Vi satt kvar framför TV:n ända till allra sista slutet.

60 år har det hållit på, genom hela min livstid! Ibland är jag lite provocerande träig och kör med "bättre förr", men nog är det högre kvalitet på det här fenomenet nu än förr. Men just i kväll efter en intensiv arbetshelg i stugan orkar jag bara med en kortkort summering av vad jag tyckte.

Alla tre låtarna i toppen, Sverige, Ryssland och Italien var värda sina placeringar, och det är klart att jag hejade på Måns. Det var den allra bästa låten.

Men hur är det med min musiksmak? Den melodi jag ringde och röstade på, United Kingdom, kammade hem 5 poäng och hamnade på plats 24. Sen gillade jag Cypern också som fick 11 poäng på plats 22. Och min tredje favorit, Österrike, hamnade allra sist, 0 poäng på plats 27!

Jo, det var väl några andra låtar jag också gillade som kom lite bättre men jag är nog körd som melodifestivalorakel. Jag kanske skulle ha mörkat min dåliga musiksmak, men nu är det sagt.

Jag har inget mer att tillägga till mitt försvar.                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar