måndag 25 maj 2015

Det ska nog gå

Snart bara resten kvar
Ett par veckor kvar, det ska väl gå i år också. Tredje året i rad.

Rätt skönt nån gång att bara skriva en rad om själva blogg100-bloggandet, bra för mig själv att summera lite men sorry, lite ointressant för andra. Så här har det varit i år:

Svårt att hitta ämnen? Nej det händer så mycket hela tiden och i huv'et på en gammal gubbe surrar alltför många tankar.

Stressande? Jo lite ibland när man är AWK, "away from keyboard" som det heter. Men det går ju lätt att lägga ut nåt livstecken från mobilen också.

Nöjd så här långt? Jodå, hyfsat. Möjligen är Mitt70tal-bloggen lite väl lik mina gamla Usiktsbloggar, Jag hade nog tänkt den lite annorlunda, det får väl bli senare när de dagliga publiceringarna är över.

Läget i dag då? 104 inlägg har jag skrivit av varierande kvalitet, 12-14 kvar, jag har inte riktigt koll. men med råge kommer jag över 100 i alla fall. Många av mina inlägg kanske inte borde blivit publicerade om man haft kvalitetskrav på inläggen och en del livlinor har det blivit.  Som det här inlägget t.ex. vilket tugg! 120 inlägg på 100 dar, det kan ju inte vara guld varje dag.  

På Facebook kan man laborera bland blogg100-bloggare 
Kollegorna? Jag har läst ovanligt många inlägg av mina kollegors inlägg i år. Många skriver rätt bra och engagerat, men en del är lite väl pretentiösa och djuplodande. Jag är lite allergisk mot alltför högtravande och seriösa inlägg men många bloggar ihop med sin yrkesroll, och det kan ju bli lite torrt. Lite nördigt.

Själva utmaningen? Vi deltagare har lite gemensamt i en Facebook-grupp, och hela cirkusen är en högst privat företeelse av några i mediebranschen som säkert inte har så mycket tid engagera sig i det här, men som statistikintresserad så saknar jag några löpande siffror, hur många var med vid starten, populära ämnen, hur många inlägg har skrivits, hur många deltagare är kvar etc.

Uppföljning? De första åren var det en gemensam uppföljning för alla deltagare med förtäring och diskussioner blir det nåt sånt i år? Intressant 2013 med möte på Historiska Museet med talare som Ebba von Sydow, Aftonbladets Karin Pettersson och flera. 2014 fick jag inte tid och blir det nåt i år hinner jag inte heller. Jag är ju pensionär och har inte all tid i världen!

Däremot tänker jag mig ett lokalt seminarium i Sala för lokala blogg100-deltagare. Anmälan öppnas idag och anmälningar kan göras som kommentarer till det här inlägget. Program meddelas senare men att det blir både kaffe och bulle är redan nu klart efter en kort förhandling med Margareta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar