fredag 27 maj 2016

Tillbaka till tonårstiden

När man var ung gjorde man det jämt. Hela nätterna ibland. Ensam eller i tillsammans med andra.

Snygg frisyr!
Jag vet inte riktigt vad som hände sen när jag blev äldre, men det här avtog. Inte så jag slutade helt, men jag har nog ofta varit lite för ofokuserad för att "ge mig hän". Jag brukar skylla på att jag är tvilling och det sägs att vi har lite oordning uppe på loftet och har för mycket på gång hela tiden, eller hur det nu är, nåt att vi är lite ostrukturerade. Jag har bekanta som alltid håller på och jag tror man mår bra av det, det kan aldrig bli för mycket.

Störst av dom alla!
Sen bra länge nu betalar jag 99 kronor i månaden för obegränsad tillgång utan reklam men jag har väl inte utnyttjat hela slanten, mer att jag får lite enkla återfall ibland bara. Men sen nån månad börjar det bli som i gamla dar, och jag har lyckats förleda Margareta också tillbaka till de gamla ungdomssynderna så i går kväll gjorde vi det hela kvällen, kunde knappt sluta när vi väl börjat. Hade knappt tid att gå och lägga oss.

Bildresultat för sammy davis jr dean martin frank sinatra
Vilket gäng!
Lite tragiskt kanske att ett helt liv inte gjort ett dugg för vår utveckling för vår musiksmak. Men nu på kvällarna, i bilen, i solstolen, sitter vi och lyssnar på vår gamla musik som Spotify varje vecka dammar av i en skräddarsydd spellista framplockat från sina djupa källararkiv i "Veckans Tips" eller under hashtaggen #ThrowbackThursday. Vi lyssnade andäktigt igår på Sammy Davis J:r, Liza Minelli, Chet Baker, Eydie Gormé, Lori Liebermann...... Vår musik. Visserligen det går stick i stäv med tanken häromdagen att det är bra att hänga med och prova nytt, ett undantag.  

"Call me a relic call me what'cha will    
Say I'm old fashioned, say I'm over the hill,
Todays music ain´t got the same soul
I like that old time rock and roll" 

Så där sjunger vi i en låt i Rock Everybody och jag tror jag haft den versen tidigare här i bloggen i ett liknande inlägg, men satsar på att mina läsare har lika dåligt minne som jag.

Och min musik släpper jag aldrig.     
           

Dag 88 i #Blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar