torsdag 5 maj 2016

Min blogg steget före

Av och till ser jag att mina inlägg några år senare dyker upp i helt andra sammanhang. Som igår på TV2 i ett program om Extrema hotell.

Pemba. Annars har vi ett i Västerås också..   
Det var i december 2013 i ett inlägg i min förra blogg som jag skrev om Mikael Genberg och undervattenshotellet i Pemba. Och nu ser jag resultatet, en dansk reporter har gjort ett besök på plats och Svt visade det inslaget i går kväll, så mina trogna läsare, ni minns väl var ni läste det först!

Ja faktiskt var det redan i maj 2013 som jag allra först nämnde undervattenshotellet i bloggen. Herr Konstnären Mikael Genberg berättade om det sitt tal på sista april på Stora Torget 2013 och jag tyckte det lät häftigt och skrev om det. Nu reser folk från hela världen till Pemba för att få sova en natt under vattnet där trumpetfisken Nick troget vaktar hotellgästerna. Genbergs undervattenshotell i Västerås är också populärt, men sikten i Mälaren är inte lika spektakulär som i Indiska Oceanen.... I decemberinlägget berättade Genberg också om tanken på ett undervattenshotell i Loch Ness, men tro mig, det stannar bara vid en tanke av säkerhetsskäl.

Så passade jag på att bläddra lite i bloggen från 2013 och ser att det var många fler allmänbildande inlägg redan då i min gamla blogg. Ett inlägg handlade om längden på ett marathon som klarades ut, tandkräm, äppelmust och kaffe bedömdes, en himla massa annat intressant. När jag blir gammal ska jag läsa om mina gamla blogginlägg.

Då i slutet av 2013 var det mycket om körsången i Rock Everybody, vi gjorde vårt första framträdande då, utomhus på Stora Torget. Och jag skrev ett inslag då om en studie om körsång man gjort på Sahlgrenska. Vad ser jag nu? Han som gjorde studien är påtänkt som föreläsare nu för oss i kören och hans fru har redan varit och drillat oss i sina idéer.

Den som läser min blogg ligger alltid steget före.

Dag 66 i #blogg100    

1 kommentar: