fredag 6 maj 2016

Arbetshelg i stugan

Så klumpig man är på taket, ungarna är smidigare.    
När vädret är som allra skönast har man som allra mest att göra, så är det varje år och inget undantag i år heller.

Fritidshus... Jag har haft många funderingar över det ordet. Det viktigaste den här helgen var att titta över bastun där vi testat en miljövänlig behandling som ska klara sig länge och är väldigt lätt att stryka på, Wood Protection. Nu var det dags att göra andra årets behandling, men sen slipper vi på många år. Det kommer att bli jättefint sa tjejen på Rulles Färg.

Normalt är att måla det värsta jag vet, men igår gick det bra, jag fick bra hjälp. Och det här är egentligen inte att måla, mer som att bara stryka på vatten. I dag går jag över det hela en gång till,

Är det nån gång jag känner mig gammal är det när jag klättrar på stegen upp på taket. Där Clea och Natan hjälpte till lite tog jag det väldigt varsamt, man skuttar inte runt hur som helst längre. Men det var inte så farligt, det mesta klarade jag av från marken.

Med ålderns rätt har man väl rätt att bli trött och jag somnade ovaggad igår. Ja, jag hann springa en mil också på förmiddan, det kanske också bidrog.

När bastun är färdigbehandlad och dagens övriga vedermödor är avklarade i kväll ska det bli skönt att koppla av och värma sig med ett bastubad, och banne mig ska det inte bli ett bad i ån också ikväll.

Men nu ska jag gå lös på bastun med en dunk Wood Protection Sealer.        

Dag 67 i #blogg100
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar