lördag 7 maj 2016

The Foxes in Leicester

I kväll firar vi segern. Sista hemmamatchen för säsongen mot Everton på King Power Stadium sen brakar firandet igång! Seriesegern är klar redan innan matchen.


Jag har EN halsduk från ett idrottslag och den har jag på mig ikväll. Inte ens VSK:s grönvita har jag, men Leicester blåvita har allt sen april 2011 hängt i mitt rum i stugan. Enda fotbollsresan jag nånsin gjort gick till Leicester som då spelade i serien under Premier League och Svennis hade fått massor av miljoner av den thailändske ägaren för att få upp laget till PL och vi hälsade på hos Svennis och hans lag.

Lite mallig är jag! 
Leicester vann med 4-0 mot Burnley den gången 2011, men sen gick det inge vidare för Svennis som misslyckades och fick sparken året efter att vi var där. Men min blåvita halsduk har hängt där i stugan och jag har sedan dess på distans hejat på mitt favoritlag i England men inte kunde man väl nånsin tro att det skulle gå så här. Dom gick till slut upp i PL och i år blev det en sensationell vinst i Premier League!

Gruppbilden från vår resa togs av Dietmar Hamann, tysk landslagsman i fotboll, dagen efter matchen vid vårt besök på lagets imponerande träningsanläggning.

King Power Stadium
Så här skrev jag i en vårdikt inför fotbollsresan med bastubadarspinninggänget 2011 (vers 4 av 6):

Och på fredag så far hela gänget till Leicester
Det blir fotboll i England med Svennis och Grip
Vi gubbar får oss en spinningsemester
Och skoj ska vi ha, det är vår grundprincip

Och ikväll firar man alltså första PL-vinsten nånsin i lilla Leicester! Gissa om det är hålligång ikväll på Holiday Inn Express, hotellet vi bodde på och som ligger precis vägg i vägg med arenan.

Grattis The Foxes, mitt favoritlag i Premier League!
                             
Dag 68 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar