måndag 9 maj 2016

Spurt på tre fronter

Man behövde nog den här varma långhelgen lite till mans men nu kör jag igång med spurten inför för sommaren. Det är mycket på gång.

Spurten i #blogg100 först, den minst viktiga. Fjärde året jag är med och klart att jag fullföljer ända in i kaklet, men nästa år skippar jag #blogg100. Jag tror alltid att man ska få lite kontakt med andra #blogg100-bloggare, men det hinner ingen med. Kul ändå och det fina med att tänka och skriva dagligen är ju att hjärnkontoret motioneras, men det är nog dags för herr Wass som driver det hela att ändra lite på konceptet så det inte blir för tradigt för deltagarna.

Dag 70 idag, 30 kvar och jag kör vidare. Jag hade tänkt skriva om vackra språk idag men så blev det det här istället. Men då har jag ett ämne för i morrn redan klart.

Nästa spurt gäller Stockholmsmaran. Genrepet i lördags gick bra men nu är det bara 26 dar kvar, det är lite nätt för att hinna vässa formen. Målsättningen i år är annars bara att klara maxtiden och jag tar en träningsrunda till redan idag. Går det så går det.

En tredje spurt gäller Rockshowen som närmar sig. Sjungandet ska nog gå bra, där är det bara att hänga med på tisdagsträningarna, men blir vi av med alla biljetter? Möte i veckan och det finns många bra idéer, och det ska bli riktigt skoj. Jag satt nyss och letade på nätet efter liknande körer, men banne mig att det överhuvudtaget finns nån nån enda stans. Ja i Sala, Köping och Arboga, men sen då...?

Jag har fler spurter, men det får räcka med de här tre för dom här tar i alla fall slut nu en bit in i juni. Så att man kan ta tag i nya utmaningar. Och nu ska jag ut och springa nån mil eller så...

Dag 70 i #blogg100                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar