söndag 15 maj 2016

Min akilleshäl med mera

Ryggträning
Jag hade tänkt mig en sista långrunda igår men regnet öste ner så det blev långfrukost i soffan framför TV:n istället.

Jag bullade som vanligt upp med kuddar bakom ryggen. min svaga punkt, min akilleshäl. Det hade väl inte Margareta nånting emot, men hon surnade ändå till rätt rejält. Så sent som dagen innan hade hon visat senaste PRO tidningen för mig med några enkla ryggövningar. Jag borde jobba lite extra med ryggövningar, jag vet, och det har hon tjatat om hur länge som helst utan att jag tar tag i det.

Det var ingen annan råd än att köra igång. Vi knatade över till Actic. jag för att köra ryggövningar och Margareta för att ge några muskler som hon har lite problem med en extra duvning. Och fast vi tränat på Actic hur länge som helst så var det här den första gången vi var där en lördag!

Vi fick en bra träning båda två och jag passade på att springa lite på löpbandet också fast det är så himla tradigt. Av två kilometer på löpbandet eller två mil utomhus väljer jag lätt tre mil utomhus, som jag ska ut på idag.

Actic en lördagsförmiddag
Så träffade jag en gammal arbetskamrat i 40-årsåldern jag inte sett på länge. Hon hade just kommit hem från Berlin där hon sprungit en halvmara. "Jag tänker jämt på dig när jag springer" sa hon, "det är tack var dig jag tränar...!"

Ja vi sprang några gånger tillsammans för 10-15 år sen, så vilken påverkan jag har på unga flickor! Och Margareta har bra påverkan på mig också, nu ska jag jobba lite extra med ryggen, min akilleshäl.


 Dag 76 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar