torsdag 19 maj 2016

Throwback Thursday från maj 2009

Återanvändning, TBT, är populärt i Sociala Medier-världen, jag kör en sån sväng idag. Vad hände tex i min blogg i maj 2009? Jag hade varit på banan då i nästan ett år.

Min bilder
Jag behöver en ny Panamahatt 
Just 19/5 2009 köpte jag min första pensionärsbiljett, det var stort. Biljett till vad? Det framgick inte, men stort var det.

Det var EU-val det året och jag hade bestämt mig för att kryssa Åsa Westlund skrev jag. Hon är hemma i Sverige sen ett bra tag och nån tippade henne som minister nu i Löfvens nya regering.

Vid sågade ner ett träd, Andreas och jag som nästan hamnade på snickarbon, men vi blev räddade av Ove, en händig granne. Vi åkte ut ur hockey-VM mot Kanada, det blir nog precis likadant i år.

Claes Tillander nämnde jag i ett inlägg som han senare googlade fram och kommenterade när jag till hösten det året hamnade på en jazzkurs hos honom, och sen blev vi vänner på Facebook. Släktträffen med alla kusiner skrev jag flera inlägg om den månaden, maj 2009, det var ju synd att det inte blev nån fortsättning på det. Jag skulle allt ha tagit tag i det, men nu har det nog gått lite för lång tid. Vi kusiner har blivit för gamla.

Lika vältränad då som nu
Jag beställde en Panamahatt, det är dags nu för en ny, och på en motionsrunda tappade jag mobilen, men när jag kom fram till stugan var den redan upphittad! Kia på Dalhem hade ringt så jag duschade och tog bilen ner till henne. 300 kr fick hon i hittelön för min då sprillans nya Sony Ericsson W715,

Det var mycket mer intressant som hände den månaden. Jag var ännu mer produktiv att skriva då än i år och vilken lycka för en gammal glömsk gubbe att ha bloggen att bläddra i. Ja, jag hade glömt låsa dörrn till stugan när vi kom hit en gång skrev jag. Det fick jag säkert skäll för och det var ju onödigt att ta upp nu igen, det glömmer vi.

Mycket om löpning förstås inför min elfte mara och extra kul var att just den månaden tränade Clea för sin första Minimarathon, nu tränar hon för fullt på nytt för en ny minimara.




Dag 80 i #blogg100                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar