tisdag 24 maj 2016

Maj är årets värsta månad

Ja, det tycker jag inte egentligen men det är ju en så himla stressig månad.

Värst för småbarnsföräldrar och jag minns den där tiden med barn, villan och fritidshuset samtidigt som jobbet var extra stressigt då. I maj skulle alla projekten alltid vara klara = resor och övertid och så alla fritidsaktiviteterna på det. Avslutning på kurser, barnens uppvisningar, vårfester, i Sverige ska allt hända i maj. Trädgårdar på två håll.
Stentorpets cykelarmada

När man är ung orkar man normalt med hetsen, men jag undrar lite när man tänker tillbaka om det inte var lite i överkant ibland. Nu har vi balkongen hemma i stan och fritidshuset och ändå hinner man knappt med allt som ska göras. Vad kan vi skjuta på till nästa år?

Igår började jag med att laga gräsklipparen och sen blev det en cykelreparationsdag i stugan.

Vi har 9 cyklar + en tandemcykel, vilka resurser! Alla storlekar. Från den lilla som passar 4-5-åringen, 6-8-åringen har sin, 9-11-åringen sin och så ett gäng mindre och större vuxencyklar. Alla kan välja med omsorg.

Och Margareta och jag har våra fincyklar förstås, varsin NISHIKI, och dom började vi att göra i ordning redan i förrgår. Men alla cyklar ska fungera, och det ska absolut inte stå några cyklar med punktering här i stugan så igår tog vi resten. Fyra punkteringar kunde jag notera, men jag har slutat med solution och lapp, jag köper med mig fyra nya slangar när jag kommer tillbaka hit, då tar jag en ny cykelreparationsdag.

Det får jag försöka boka in i kalendern, och nästa år ska jag ta det lugnt i maj. Och under över alla under! Det blev en stund i solstolen i går!

Dag 85 i #blogg100        
                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar