onsdag 4 maj 2016

Som pliktskyldigast

Här i Mitt Sjuttital är det lite rörigt idag så det blir bara ett pliktskyldigt noterande att jag är vid liv och återkommer i morron.

I första bilderna efter 911-katastrofen/terrorattacken eller "olyckan" som Åsa Romson råkade säga häromveckan och som kanske bidrar till  hennes fall, men då i de första bilderna kom en kille i 40-50-årsåldern stapplande förbi kamerorna. Dammig och i trasiga kläder. Han vinkade, såg förstås chockad ut och log lite ansträngt; "Still around, guys! Still around".

Med så många bilder från krig, jordbävningar, terrordåd och andra katastrofer man sett, hundratals, men av alla har den där bilden fastnat lite extra av någon märklig anledning. En dammig men till synes rätt oskadad överlevare.

Möjligen kan man fundera varför man minns vissa saker så mycket bättre än annat, men det får jag återkomma till. Nu noterar jag bara "Still around!" så har jag gjort mitt dagliga inlägg. 35 to go.

Gomorron!

dag 65 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar