måndag 8 juni 2015

Den ljusnande framtid är vår!

För tredje året i rad har jag deltagit i #blogg100 och naturligtvis klarat av utmaningen den här gången också. Som utmaningens nestor antar jag. På slutet har det varit lite negativt i bloggen, men idag ska jag bara vara positiv. I studenttider passar rubriken om den ljusnande framtid!    

Jag såg Filip och Fredriks "Trevligt Folk" häromdan, den bidrog till att tänka positivt. Heja Somalia! Så fick jag ett livstecken från bastufirman som varit så svåra att nå, det var också positivt. Dom har väl mycket att göra förstås där dom står och snickrar på bastun vi beställt. Föreställningen med Rock Everybody på Djäkneberget på Nationaldagen, var väldigt kul och jag träffade en massa trevligt folk. Positivt, positivt. Stentorpsbesökarna i  helgen, Annika & Calle, fixade god mat och trevligt sällskap. Tackar! Positivt! Och det kyliga vädret hade lätt kunnat vara ännu kyligare och ännu blåsigare och ännu regnigare, men det var det inte. Positivt!

En hårresande selfie efter väl förrättat värv
och ett lätt förvirrat intryck...
Under de här 100 dagarna med #blogg100 har det här producerats 119 inlägg. Drygt ett kvarts år av mitt 70:e levnadsår har dokumenterats på mitt sätt, ibland med en åsikt, ibland lättsamt, nån enstaka gång allvarligare, ibland bara lite ytligt men oftast är det eftertänksamma, egotrippade visdomsord av en motionär i sina bästa år. Jag har ingen djupare mening med min blogg just nu än att bara dela med mig av mina intryck i mitt sjuttital och kanske nån läsare håller med nån gång medan andra mer överseende ruskar på huvudet. Jag brukar citera min kollega Ferlin: "Mig kvittar det lika om det är väl eller illa skrivet" jag skriver mina inlägg ändå.
     
Under de här 100 dagarna har jag läst en massa bloggar, och jag hade kanske hoppats på mer kontakter med likasinnade, men jag är positiv idag ändå. Här under min ljusnande framtid som börjar redan i denna stund kommer så mycket positivt att hända och jag kommer att få en massa intressanta kontakter och erfarenheter. Min sjuttitalsvandring vandrar vidare mot nästa äventyr som det står i undertexten.

Nästa händelse värd att rapportera blir #blogg100-träffen ikväll här i stugan tillsammans med #blogg100-kollegor från trakten. Anmälda just nu är bara jag själv och min korrekturläsare, men vem vet, det kanske blir en riktig anstormning. Kaffe och bulle och intressanta diskussioner blir det! Välkomna!

Och tack för intresset för livet i Mitt Ljuva Sjuttital.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar