söndag 21 juni 2015

En trist klagovisa

Midsommar 2014 blev tre i klanen sjuka. Margareta gick vissen ända till september, några andra var vissna ännu längre. Är det nåt sånt jag har att se fram mot i år?

Två bilar till blev det innan vi kom till sillen!  
Hoppas bara att jag inte smittade några andra, jag har försökt hålla mig på min kant så gott det har gått. Och med gott samvete hållit mig borta från matlagningen.

Det är det också så många i familjen som är duktiga på så det är bäst jag håller mig undan, och en intressant uträkning säger att det bara i midsommarhelgen har serverats 85 måltider här på Stentorpet, alla frukostar oräknade. Långbord och partytält. Mycket matlagning har det varit - tur att alla bidrar inte bara med matlagningskonster utan också med råvaror. Och så har jag som vanligt bidragit rejält vid diskhon.

Och på parkeringsplatsen var det knökfullt. Imponerande att vi fick plats med sju bilar!    

Alla förkylningar men speciellt sommarförkylningar är trista. Tjock i huvudet och seg i tanken. Hosta och snuva, inte läge för så mycket motion. Varför sommarförkylningar brukar vara extra sega vet jag inte, men nu har jag beklagat mig tillräckligt. Det blir bastun i morgon och sen tänker jag bara tänka positivt så då är förkylningen Putz weg.

Nu på söndagskvällen efter den här midsommarhelgen har jag i alla fall samlat mig så att det kunde bli en offentlig klagovisa. Men som tur var gick Wild Kids-veckan kanonbra, nästan bättre än vanligt. Och efter bastun i morrn mår jag bra igen!
   
      

             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar