söndag 14 juni 2015

Ett litet steg för mänskligheten

Men det det här är typiskt en sån sak som är stort för mig som fritidshusägare, vi har fått grus på vägen!
Per-Ivar Juhlin in action. Skicklig och kan rekommenderas! 

Det här fixar vi bara var 8-10 år sådär, så det är värt ett omnämnande. Jag hade gjort det oftare om det bara hängt på oss, men vi är fyra hus som delar på vägen och alla har inte alltid varit lika angelägna även om vi alltid stått för mesta kostnaden. Vi som bor längst ner på vägen åker ju längst på den, sliter mest på den, så vi har oftast stått för halva kostnaden så ha dom andra fått dela på resten, det har grannarna nappat på direkt. Så här mellan fyra ögon kan jag berätta att hade vi bott längre upp så hade jag sett till att vi självklart solidariskt delat lika på kostnaden och så får det bli nu.


Och nu som sommarboende i ett fritidshus på landet där det inte händer alltför mycket blir väl innehållet här i min sjuttitalsblogg ofta på den här nivån. Vad som legat på grillen. Om jag badat i ån och temperaturen där. Om vi sett nån ovanlig fågel etc etc. Och ingen större skada om det blir bloggfritt ibland.

I veckan som kommer kan det förstås bli en och annan spännande rapport när den årliga Wild Kids-veckan börjar och barnbarnen anländer. Vi börjar redan i kväll när deltagarna anlänt och avprickats i deltagarförteckningen. Själva invigningsceremonierna börjar annars i morgon klockan 10.00 med traditionell inmarsch till tonerna av Benny Anderssons "Marsch Pannkaka", spelens signaturmelodi.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar