fredag 17 oktober 2014

Min konstnärliga sida

Visst finns det fördelar också att bli äldre där man vinglar fram i sjuttitalet mot nya mål och äventyr. En sån är att man inte bryr sig om man gör en tavla då och då. Igår var jag lite för snabb.

OBS - det här inlägget är ovanligt ointressant för kreti o pleti, skrivet mest för att jag själv ska bli en bättre människa.
Det är så billigt att ha en egen domän på nätet så jag registrerade  orjanwidmark.se




Borde inte alla ha en egen domän? Jag tycker det, men vad jag ska ha den till vet jag inte riktigt men det kostar bara 109 kr/år, tillräckligt billigt för att slå till. Jag valde Crystone, en leverantör med support dygnet runt och det gick hyfsat bra att registrera domänen och till en början tänker jag bara ha den för att vidarebefordra mina talrika besökare till min blogg mitt70tal.blogspot.se Nåväl så långt gick allt bra, alltså att registrera och så. Men sen att få det att fungera, där körde det ihop sig.

Ungdomar nu för tiden verkar fungera så att fungerar det inte direkt tappar dom intresset, jag blir mera ivrig och vill slänga mig på telefonen och ringa supporten, och det gör jag alltid för snabbt, jag borde tänka efter ett par varv först!  Så jag ringde supporten och hade tre frågor jag tänkte ställa till dygnetrunt-supporten.

Och direkt blev jag ställd och började hacka. Jag borde begripit att dygnetrunt-support betyder förstås att man pratar engelska, supporten kan ju sitta var som helst i världen, och det tar en stund för mig innan jag kan slå över till engelska och formulera problemet på ett begripligt sätt. Killen i supporten ruskade nog på huvudet och undrade var det var för en Nisse han blev drabbad av. "Hur ska man få Agda, 55, att förstå" sa vi i min ungdom och tyckte dom tragiska figurerna över 50 var hopplösa fall, nu är man sen länge där och långt långt över själv. Men första frågan fick i alla fall Örjan, 70, svar på och så kom jag till fråga två men hittade inget bra engelskt ord för "vidarebefordra" så jag rundade av samtalet i stället och glömde fråga tre i hastigheten. "Good luck, Sir" sa supporten, ruskade nog på huvudet och lugnade sina nerver med en kopp kaffe.

Men poängen med hela den här sörjan är egentligen att man inte ska ha så bråttom (som jag alltid har). Hade jag tänkt efter hade jag insett att en sån här operation tar ett par timmar innan min lilla domän har hunnit skickas runt till alla internets servrar runt om i världen. Hur kunde jag tro att det skulle vara klart så snart jag tryckt på Enter!

OK - ett ovanligt ointressant inlägg tom för den här bloggen men intressant för bloggägaren som nu blivit uppmanad att tänka efter lite bättre innan han kastar sig på telefonen och gör bort sig. Men i min ålder bryr man sig inte så mycket, jag gör bara som Frank Sinatra sjöng en gång och snart gör jag väl nästa tavla. Tralla med i en glad melodi!

Pick yourself up, dust yourself off and start all over again 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar