söndag 26 oktober 2014

Blev det bra med nya bloggen

En månad nu, nästan. Utsiktsbloggarna kändes lite uttjatade, den här nya bloggen om mitt sjuttiotal med ett tioårsperspektiv känns bättre för mig och mer framtidsinriktad, och jag har helt andra förhoppningar och förväntningar med den här bloggen så det känns bra.

Jag har inte många läsare kvar men det kan väl tillkomma nån allt eftersom åren går. Att hamna högt i Googles sökmotorer är en vetenskap som jag inte kan mycket om och just nu hör jag nog till bottenskrapet men jag räknar med att med tiden när jag fått en och annan kommentar och kanske även blivit länkad till från något håll så får jag högre poäng och hamnar högre i deras sökalgoritm.

Men å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om det. Den här bloggen Mitt ljuva sjuttital  är ju mest min egen dokumentation för att komma ihåg hur jag förspiller min ungdom i den här fasen av livet. Och som en dagbok, "när gjorde vi det och det" för det är ju i dom funderingarna man ofta hamnar, man glömmer så fort. Och felstavningen av "sjuttital" är avsiktlig och visar att jag inte är så noga, det var min djupa tanke när jag valde rubrik om nu någon irriterat sig på den felstavade titeln.

Mina läsare faller väl ifrån en efter en efter så här meningslösa inlägg men jag tar risken, det här är ett kom ihåg för bloggägaren själv för att dokumentera hur jag tänkte så här i början av den här bloggserien. I dag är bloggen kompletterad med ett analysprogram så jag kan följa några kurvor och analysera var i världen jag får mest genomslag... Jojo.

Nåt för min blogg?
Så ska jag väl nån gång gå vidare till en egen hemsida och bli mer aktiv själv på andras bloggar, länka och delta mer utåtriktat mm, men jag vet inte när jag ska få tid till sånt, det kanske får tuffa på så här. Egen domän har jag i alla fall, orjanwidmark.se men där hamnar man än så länge bara här på den här bloggen. Bra nog för mig.

Idag tar vi en tur till Solna för att låna en häftig kamera till resan i New York. Fungerar den bra kanske det är något för mig så att jag kan göra bloggen lite modernare. Jag har gått och väntat på Google Glass men dels har dom väl inte kommit än till Sverige och dels verkar dom bli alldeles för dyra. Ska bli spännande att se hur den här manicken funkar, man vill ju hänga med. Om jag nu hinner lära mig den på några korta dagar innan starten går nästa söndag, men mer rörliga bilder tror jag jag kommer att laborera med framöver, det hör nog sjuttitalet till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar