torsdag 16 oktober 2014

En riktigt bra vecka.

Det började med att jag fick hämta ut mina nya glasögon så att jag kunde skicka in alla mina kvitton till försäkringsbolaget. Joggingturerna har visat på god form och det var bra drag på jazzkonserten i tisdags. Alla papper för TCS New York City Marathon kom i onsdags. Och även min Sweden-tröja och en blågul keps.
 
Och idag hade jag träff med min terapeut. Frida heter hon som ger mig arbetsterapi för mitt lillfinger efter min vurpa i motionsspåret.

Den ser fortfarande ut som en liten prinskorv men har repat sig rätt bra men jag ska tillbaka till henne en gång till. Visst är det imponerande av sjukvården i Sverige att dom tar en skada på ett lillfinger så här seriöst så att jag får gå i terapi för att få ordning på den där lilla. Jag har skött träningen bra, ett åttapunktsprogram som jag kör minst fem gånger om dan. Jag fick också med mig en liten pyjamas till min lille vän så att han ska har det bra på natten!

Kanske folk undrar vad jag håller på med ibland, för jag tränade lilla Vicke när jag var på jazzkonsert häromdan. När jag promenerar ner till stan går jag och stretchar den, även när jag sitter på biblioteket ja när som helst kan jag köra mina åtta träningsmoment. Lite svullen fortfarande är han inte riktigt kurant än, men snart.

Kön  för P-biljett slipper man
med EasyPark 
Så har jag nu också fyllt mitt Högkostnadskort, jag har fått frikort hos Landstinget Västmanland. Det var ju fint, för det är dyrt att bli sjuk eller skadad. Gäller ända till och med september nästa år, och inte för att jag hoppas att få utnyttja det speciellt mycket, men nästa träff hos Frida bjuder hon och Landstinget på! Min vurpa var onödig, men hos Landstinget har det funkat bra. Hoppas det funkar bra hos Skandia också, försäkringsbolaget, jag väntar på en utbetalning.

Och parkeringen på Lasarettet är jag också nöjd med, ett ständigt återkommande ämne att gnälla på på insändarsidor här i Västerås. Men med EasyPark slipper man köa för biljett, ja idag betalade jag tom parkeringsavgiften där jag satt i väntrummet hos Frida.

Planeringsmötet med kören idag var ovanligt trevligt och tidigare i veckan kunde jag med visst besvär avsluta ett projekt här i huset som varit en surdeg i flera år men som nu with a little help from my friends gick i lås!

En riktigt bra vecka!

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar