torsdag 18 augusti 2016

Tips från Frida Boisen

"Sociala Medier är det bästa som hänt svensk demokrati sen kvinnliga rösträtten!"  

Jag hittade en intressant bok på bibblan idag som jag förstås måste låna. "Så lyckas du med Sociala Medier" av Frida Boisen.

Jag tittade bara som hastigast i boken där citatet ovan var de första raderna i förordet. Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv, ungefär så brukar jag också försöka formulera mig även om det inte är så ofta mina ålderskamrater tror mig men det kanske är lättare att tro på Frida Boisen. Frida är en av de mest positiva människor jag vet och det lätt att tycka om henne!

Hon har under våren varit ständigt återkommande på "Gomorron Sverige" med senaste nytt inom SocMed, trender och så, och idag, torsdag, satt hon där igen så Frida, jag kommer att fortsätta följa dig och dina tips. Och så blir man ju så glad också på torsdagsmorgnarna bara av att höra dig prata. Nu följer jag dig både på Instagram och Twitter! Ja, jag la till dig på Facebook också.

Idag var det inga nya sensationer men intressant ändå. Hon pratade mest Instagram och tipsade om fotbollstjejerna i OS och deras Instagramflöden. En massa intressanta, personliga bilder lägger tjejerna ut från Rio så jag la till ett par av dom direkt i min Instagram. Man kan se deras glädje över att kommit till finalen med deras egna bilder och deras egna texter. Hoppas dom är lika glada eller ännu gladare efter finalen i morgonkväll!

Så pratade hon lite om Justin Bieber som i veckan lämnat Instagram efter allt hat han råkat ut för från sina fans(!) och det är ju märkligt och trist, men nåt som vi "vanliga människor" aldrig behöver råka ut för. Men Justin kommer nog tillbaka, och med tiden kanske mina gamla lekkamrater och skolkamrater också kryper till korset och dyker upp nånstans på nätet,

Nu ska jag läsa hennes bok och se om jag hittar nåt jag kan tipsa mina räddhågsna kompisar om.                

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar