söndag 14 augusti 2016

OS i Rio utan TV

Idag hade jag riktig skrivkramp. Jag hade egentligen två riktigt intressanta ämnen, men det bet inte. Det blev papperskorgen och så tar jag till en nödlösning, OS i Rio som pågår ett tag till.

Det har väl gått hyfsat för Sverige, men jag har inte kollat nånting i direktsändning. Hela konkarongen är köpt av Viasat och när inte SVT och TV4 får sända får det vara för mig. Rätt skönt också nu när man måste sitta uppe mitt i natten för att kolla finaler men just idag, om en halvtimme när jag skriver det här,  går en intressant final jag gärna velat se.

Jodå, det är sport det här också. Självklart.
Ju mindre man kan om ett ämne, ju lättare är det att vara gnällig, och golf kan jag ingenting om. Så jag har ofta dissat golfare och golftävlingar, ja allt som har med golf att göra. Nu får jag krypa till korset och lova bot och bättring. För just nu börjar en spännande slutrunda där Henrik Stenson går ut i ledarboll som det heter och strax efter ligger David Lingmerth. Förlåt alla mina golfvänner om jag har några kvar, golf kanske inte är så dumt trots allt.

Friidrotten är annars det jag gillar bäst i OS, men det blir nog inga stora framgångar för Sverige, eller...? Angelica Bengtsson, Susanna Kallur... Spännande, men när man inte kan se det i TV finns det liksom inte.

Semifinalen i fotboll Sverige - Brasilien hade varit en höjdare att se, men nix.

Jag vet inte hur det funkar, men i en del länder MÅSTE sändningar av nationellt intresse sändas i Public Service-kanaler, så borde det förstås vara i Sverige också.

Och nu ska jag följa Henrik Stenson i hans moderatbandy som man sa en gång, men så säger jag inte längre. Heja Stenson! Golf är kultur det också.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar