söndag 28 augusti 2016

Instagram Stories

Är Frida alltid lika glad?  
Lite mallig blir jag ibland när jag får till'et. Knäcker koden. Även om det inte är så speciellt märkvärdigt.

Det finns ju en himla massa teknik att roa sig med, det svåra är bara att välja vad man vill lära sig. Några bekanta nöjer sig med mobil bara att ringa med, kolla tidningen och möjligen skicka SMS, andra vill vara lite mer avancerade. Men tex Swish och Mobilt Bank-ID  kan vara svårt nog och kanske inte intresset är så stort för att hänga med för många och inget att säga om det.                

Snapchat försökte jag mig på för en tid sen och fattade ingenting, "bara trams, det får vara" tänkte jag. Men hundratals miljoner använder det varje dag såg jag nånstans och företaget är värt 100-tals miljarder men när jag själv inte begrep nånting så var det ju ett nederlag. Börjar gubben bli gammal? Man kan nästan tro han är 72,5 när han bara är 72,25.
Min story och några
vänner som hann se den

Så för några veckor sen blev min Instagram automatiskt uppdaterad med nåt nytt? Vad var det? Det tog ett par dar så såg jag att jag hade fått Instagram Stories och så tog det ett par dar till innan jag förstod vad det handlade om så jag kunde lägga ut några egna Stories. Och det var ju exakt samma sak som Snapchat och rätt användbart. Faktiskt. Instagram hade kopierat Snapchat rakt av, det kanske var lite fräckt.

Min första riktiga Story i 5 bilder kan ses i miniformat här till vänster, och det fina med en Story är att efter 24 timmar är den borta så min fina sång i bild nr 2 behöver jag inte skämmas över längre.  

"Men är det där så himla viktigt" brukar Margareta fråga när jag kastat bort lite tid med mobilen och datorn och försökt lära mig nåt nytt och ibland kan man ju diskutera hur viktigt det är men för mig känns det bra när polletten ramlar ner! Och det är i alla fall så pass viktigt att man på Optikmässan igår hade ett pass med Frida Boisen på en "Insta Stories-kurs". Järnspikar, den hade ju jag kunnat hållt själv. Hon debiterar säkert 5000 i timmen.

Men till mina Instagramvänner: Jag har en blygsammare taxa så om ni vill ha en duvning så kan vi ta upp en förhandling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar