lördag 20 augusti 2016

Mina egotrippade dagar

I min egotrippade roadmovie har jag mina egna dagar som ser jag lite särskilt fram mot. 20 augusti är en sån.

Borde öppna en magnum idag! 
Bröllopsdan, födelsedagar, barnafödslar en gång i tiden och numera barnbarnen och deras födelsedagar mm i all ära, men här är jag som sagt egotrippad och då gäller en annan lista. Stort var det den gång när jag fick körkortet, när jag tog studenten och när jag fick min första riktiga avlöning t.ex.

Målgången i min första mara var också stort, kvart över sex var klockan när jag den gången sprang in på Stadion för att inte tala om den gången när jag... Nä, det talar vi inte om.

En viktig dag kommer det att bli när jag får damma av fracken och till pukor och trumpeter får ta emot en fin utmärkelse, diplom, blommor, högtidstal och medalj. Nej, jag har inte hört nåt än, men nån gång ska det väl bli min tur, eller...

Men idag är det alltså Dagen D för mig, min allra största dag, och det firade jag med att gå upp tidigt och spola avloppet. Spola vårt simpla avlopp gör jag 3-4 gånger per år och jag hade gått över tiden ett tag nu och var lite orolig. Men idag var vädret fint och vi var ensamma här i stugan, en förutsättning för det luktar lite.... Så dagen till ära blev avloppet fixat, och till skillnad från gårdagens vedermödor med ett enkelt låsbyte som bara krånglade och krånglade så gick det här jobbet lätt som en plätt. Men det kan också krångla rätt rejält ibland, så här bra har det aldrig gått.

Annars var augusti tidigare lite av en otursmånad för oss med en hel del negativt som hände just den månaden år efter år, men det ska jag inte älta om längre. Idag, dagen med stort D är min alldeles egna stora dag, och avloppet är spolat. Borde bli lite bubbel och augusti är en fin månad numera!

Vad det hela handlar om återkommer jag till 20 augusti nåt annat år så häng kvar här i Mitt Sjuttital!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar