fredag 5 augusti 2016

Sven Melander-style

Sven Melanders Youtube-kanal har blivit en succé. Jämngammal med mig håller jag med honom om i allt, det är så vi runt 70 tänker.

IKEA-mugg. 15 kronor
Jag borde ha en sån kanal jag också om jag bara vågade svära med sånt eftertryck som han gör.

"Vem i helvete hittade på att lägga ett salladsblad på en ostsmörgås? Inte fan är det Zara Larsson som är problemet! Vem fan twittrar när dom äter sömntabletter!" Etc. Hade inte kunnat sagt det bättre själv.

Jag håller med om allt och om jag bara svor lite mer kanske jag också kunde få 100.000 följare. Jag gör ett försök i ett angeläget ämne. Så här skulle det kunna  låta om Melander tyckte som jag:

"Vem i i helvete bestämde att man måste bränna fingrarna av sig när man ska dricka kaffe? Vilken jävla idiot var det som tog bort örat på kaffekoppen och satsade på jättestora muggar där man behöver skyddshandskar om man inte vill ha brännblåsor på fingrarna..."  Så där kunde jag sitta och ryta i en videoblogg min Youtube-kanal.

Ja, frågan hänger obesvarad i luften vem idioten är, men nu bryr jag mig inte längre för nu har vi hittat en lösning. Vi var på IKEA igår.

"Made in Thailand" har IKEA designat en lagom stor kaffemugg med ett greppvänligt öra där allt är löst, jag kan dricka mitt morgonkaffe utan brännblåsor på fingrarna och succén var total när muggen dessutom var färgad invändigt så att den inte blir missfärgad av vårt järnhaltiga brunnsvatten.

Full poäng! Men jag fortsätter nog här i Mitt Sjuttital att på Grönköpingsvis självcensurera ev. svordomar. Som f-n och h-lv-t- mm. I Grönköping är man tom så fin i kanten att man skriver b-x-r, k-ls-ng-r och -lk-h-l. Stilfullt.

Vi ses i min frispråkiga videoblogg, där ska jag inte spara på krutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar