söndag 1 november 2015

#tbt New York City Marathon 2014

En självklar Throwback även om rätta datumet är i morgon 2 nov. Men i år går NY-maran idag 1 nov så min #tbt får bli idag. Bänkad vid TV:n i eftermiddag ska jag följa loppet på Eurosport.

Min högst tillfällige vän holländaren och jag peppade
varandra i den iskalla blåsten innan starten 
Mitt stora mål och drivkraften till många 100-tals träningsmil i över 10 år slutade i ett "blodbad" den där dagen förra året. Besviken? Misslyckande? Jo besviken såklart, men inte var det nåt misslyckande så vältränad som jag var så det blev trots allt ett fint minne. Och lite roligt var det i alla fall  att väcka uppmärksamhet på tunnelbanan där i New York, det vill till rätt mycket för att sticka ut i den staden. Folk spanade in mig som om jag var den värsta kändisen fastän det var Halloween-tider och folk just då borde vara lite blasé över blodiga tandlösa nyllen. Kanske Ebola-skräcken som var på tapeten just då 2014 hjälpte till..?

Men tillbaka till loppet. Här på bilden nedan från mitt Instagram har jag kommit halvvägs på en kanontid, 2.16 och det borde rätt lätt kunnat bli målgång på 4.45 eller så. En topptid för mig och det kan man inte kalla ett misslyckande. Det här en fin throwback för mig som hade varit ännu finare om löparkollegan som trampade mig på hälen så att jag föll på näsan hade stannat till och sagt nåt, tex "ursäkta". Och det positiva är att det måste bli nya insatser på löparbanan.

Jag kommer alltid att tänka på en passande låttext. Idag blev det finalen i Gershwins Porgy an Bess där Porgy sjunger "Oh Lawd, I'm on my way....... I ride the long long road.... etc" Porgy är med sin klumpfot och förlusten av Bess på väg till "the heav'nly land". Jag har blygsammare ambitioner, "I run the long long road" på väg mot ett lämpligt motionslopp.                     




              

1 kommentar:

  1. Jag glömde jag har ju inte Eurosport lägre. Men jag hittade en direktsändning på nätet hos abc7ny.com så nu är jag på banan i New York igen.

    SvaraRadera