torsdag 19 november 2015

Mitt i morgonrusningen

Med bara två i familjen är morgonsamlingen oftast rätt lugn.
Vi dricker vårt kaffe och läser morgontidningen framför TV:n där Gomorron Sverige surrar. Ett bra sätt att hålla sig uppdaterad där folk har klivit upp mitt i natten för att ge sina kommentarer till världsläget.

Men idag vaknade jag i Almunge av en "brutal" omgång "Upp med dig morfar!". Lite annat tempo än jag är van vid. Ingen morron-TV, ingen VLT. Har det vatt nåt? Ja, man har ju mobilen så klart och kan uppdatera sig med det senaste.

Vi har ju varit igenom den här tiden vi också när ungarna var små och det är mycket som ska klaffa på morgnarna. Men jag får väl erkänna att jag såna här dagar med ålderns rätt håller mig lite i bakgrunden och mer övervakar proceduren med frukost och komma iordning till skola och dagis Var är mössan, ät upp smörgåsen, ta på vantarna!  Och i ett huj är allt över och alla är iväg, det blev bara vi kvar och lilla Ebbe.

Nu har lugnet lagt sig och ordningen är återställd och jag kan kolla Vlt i surfplattan där höjda parkeringsavgifter upprör...

Nu ska vi barnvakta på och passa på att göra lite nytta. Men att skriva nåt intressant här var inte helt enkelt. Då behöver jag ett mer vanligt morgonlugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar