lördag 3 januari 2015

Sträck på dig! Stirra inte i backen!

"Rak i ryggen och in med magen!" Jag får så goda råd av Margareta när vi är ute och går hon har rätt i det mesta.

En promenadselfie.
Hann inte rikta kameran riktigt i den höga farten.
Det ser rätt bra ut när man sträcker på sig och inte lufsar fram som en hösäck på promenaden så det försöker jag alltid att tänka på. Så gott det går för alla människor har ju sin egen stil, allt kan man inte påverka, men jag tänkte extra noga på stilen på promenaden igår, åtminstone att sträcka på ryggen Men det är inte lätt, det går så himla fort när jag är ute och går med Margareta.

Jag kan säkert springa ifrån henne rätt lätt, men jag har fullt sjå att hålla hennes fart när vi promenerar, och jag blir mer trött av att gå än att springa. Men jag sträckte rätt bra på ryggen och tänkte på magen mest hela promenaden.

Så kom jag att tänka på att det där att sträcka lite extra på ryggen kanske kan vara bra också så att jag äntligen kan börja se lång och ståtlig ut. Kanske går det att lägga på några centimeter till min blygsamma längds tänkte jag och kontrollerade min längd när jag kom hem. AjAjAj!

Krympningsfasen har börjat utan att jag märkt nånting! 2 centimeter har jag tappat sen min krafts dagar, jag har varit uppe och vänt! 2 centimeter är 1,2 procent. Hur länge har det här pågått, och hur lång tid tar det innan jag tappar 1,2 procent till... Nu blir det här min viktigaste träning, att sträcka på ryggen alltså och ta tillbaka mina förlorade centimetrar.

Sen var jag förstås tvungen att kolla Margareta, hur mycket mer än jag hade hon tappat tänkte jag, men ta mig sjutton: hon låg kvar på sin vanliga längd och är några millimeter längre än jag nu! Vad kommer det att innebära för mitt självförtroende?

Så om jag ser lite extra högdragen och styvnackad ut nu ett tag så beror det bara på att jag ligger i träning för att ta tillbaka mitt försprång mot Margareta på 2 centimeter som jag alltid haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar