onsdag 14 januari 2015

Hälsa eller inte hälsa

I frukt och grönsaksdisken på Coop på Igor stöter jag ofta på bekanta som jag förstås hälsar på.

I förra veckan var det rekord, då var tre tjejer från kören, en granne och en annan bekant där och jag växlade några ord med dom allihopa. Fem stycken! Idag var det en tjej där som jag absolut kände igen, men var det nån jag skulle hälsa på? Jag blir så osäker ibland, Man vill ju inte verka mallig men det är lite pinsamt också att säga "Hej" åt såna man inte riktigt känner. "Tjej" förresten. Ja, jag säger "tjej" om alla som är i min ålder 70+. Under 70 är dom flickor....

Den här tjejen låtsades jag inte se och hade tur, hon började prata med en annan tjej som jag också känner igen nånstans ifrån men aldrig har hälsat på, så där fick dom stå och surra medan jag handlade färdigt, betalade och traskade hemåt. Jag har helt klart problem att placera folk och känna igen ansikten.

När jag gick förbi biblioteket på hemvägen tänkte jag på den välkände bibliotekschefen Jan nånting som alltid hälsade på mig. Nog går jag ofta på bibblan, men jag hade väl aldrig nåt med chefen att göra. Nån bok jag var säkert sen med nån gång och fick böta, men inte tog dom väl det med chefen?Och numera brukar smittskyddschefen i stan ofta hälsa på mig!

Har jag kanske nån "look alike" som går och stryker på stan? Jag loggade in på en "look alike"-site för att kolla, men fick så dåliga förslag så det är inget att visa här.

Men dyker jag på min look alike nånstans på stan ska jag allt ta och hälsa på den stackaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar