onsdag 28 januari 2015

De sista entusiasterna

Det börjar bli omodernt med tablå-TV, vem lagar längre raggmunk med fläsk och varför ska man ha fast telefon längre etc, etc. Det är mycket som försvinner, men Povel sjöng en gång om "de sista entusiasterna", det är vi som håller ställningarna. Förresten vem bryr sig längre om Povel Ramel?

Mycket att välja mellan
Jodå, vi de sista entusiasterna står fortfarande starka och käkar vår raggmunk framför TV-n när "Fråga Doktorn" eller "Go Kväll" sänds! Och igår köpte jag en ny telefon för vår fasta telefonanslutning, en till lägenheten och en likadan till stugan. Vi släpper inte våra vanliga telefoner än på länge, det är fortfarande praktiskt med en fast telefon tycker jag.

Mobilen vet jag aldrig var den ligger och oftast är ljudet avstängt medan den fasta telefonen har sin fasta plats i laddaren och den är ju alltid på. Och med IP-telefon blir det också en väldigt blygsam månadskostnad för en fast telefon, det är väl knappt nån som väljer bort den av kostnadsskäl kan jag tro, Och rätt billiga var dom här telefonerna jag köpte igår, dom kostade 199 kronor styck och funkade på direkten. Jag tvekade bra länge mellan några med snyggare design och fler funktioner men som vanligt blev det en av de billigaste. Säkert bra nog.    

Det enda jag inte gillade var de trista ringsignalerna. Vår modell hade 10-15 varianter att välja mellan, den ena tristare än den andra. Om det ändå hade funnits en vanlig, gammaldags signal!

Så kollade jag in några fräsiga Bluetooth-spelare när jag ändå var där, det får bli nästa inköp hos NetonNet men där måste jag kosta på mig lite extra så att det blir riktigt bra ljud. Om jag inte, som jag skrev häromdan, behöver ett aktivitetsarmband först förstås.

Än har jag inte handlat färdigt. Och Povel tröttnar jag aldrig på:



               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar