måndag 5 januari 2015

Jag är inte riktigt överens med Vlt

Mitt everlasting project "Lunchkollen" rullar vidare med nedslag på stans lunchställen, och jag ser att min idé har spridit sig till lokaltidningen Vlt som också kallar sina nedslag "Lunchkollen". Helt OK att gammelmedia tar intryck av oss som rör oss i mer moderna medier.

Det här åt vi julen 2013 och fortfarande
kör dom med så här små portioner
Hur som helst så var dagens inslag i Vlt en lunch på Säsong, restaurangen i Saluhallen Slakteriet. Mitt nedslag där gjordes i december 2013 och nu hade också Vlt hittat dit. Och dom var överväldigade, 5 gafflar fick Säsong = toppbetyg. Men jag ber att få reservera mig!

Jodå, dom har bra råvaror och maten är säkert tillagad med omsorg och ska ha höga betyg, men i Vlt:s reportage stod inte en minsta antydan om portionernas storlek. Dom är små!

Vi åt lunch där senast för en månad sen, vildsvinskorv tror jag det var. Helt OK, men ingen sensation. 125 kronor tror jag och det är ju lite dyrt kan man tycka för en lunch, fiskrätten kostade 160 kronor. Det bästa var brödet och smöret innan, men med så små portioner kan jag inte förstå att det blev en fullpoängare i Vlt. Och så är det lite väl bullrigt där för mina finstämda öron.

Lördagsbrunchen 
För ett par dar sen fick Restaurang Säsong också toppbetyg för sin brunch, och den ska vi absolut prova så snart som möjligt. Bara det att den verkar kosta lite väl mycket, 235 kronor tror jag, då vill det till att man tar god tid på sig och äter för hela pengen.
Populärt, man måste boka bord står det i reportaget,

En kille i kören Rock Everybody, också pensionär förstås, sa att han åt mer lunch på stan nu än när han jobbade, då käkade han alltid lunchlåda. Jag höll med honom det är en vardagslyx som normalt sett är ganska prisvärt, 75-90 är nog ett rätt normalt pris och för 125 kronor ska man väl bli mätt så ät gärna gott på Restaurang Säsong, men du kanske inte blir så mätt.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar