fredag 9 januari 2015

Min kommentar blev godkänd

Jag kommenterar gärna inlägg jag läser på Facebook, Instagram och sånt.

På Vlt:s hemsida kommenterar jag gärna på nostalgisiten som jag troget läser i hopp om  att nån gång få se nån jag känner igen från förr, eller varför inte mig själv. Jag har inte gett upp hoppet, men det har inte hänt än.

I går gjorde jag en kommentar igen till den där sensationella uppgiften om att vi människor umgicks och var glada för en miljon år sen, och jag trodde nog att journalisten rodnande skulle ändra i texten och bortse från min kommentar, men jag ser nu att texten ligger kvar och att min kommentar är publicerad. Intressant!
Tidig morgon hos Nyströms Bilar

Vlt modererar alla kommentarer och det är väl nödvändigt för att slippa alla dönickar som spyr galla på allt och alla, och jag såg här om dan att Ulf Lundell helt fick stänga kommentarsmöjligheten på sin blogg.

På tal om Ulf Lundell, jag läser ofta hans blogg alltså nu utan att kunna kommentera, men lite besviken är jag på honom. Här skriver jag lite i Lundell-style (han använder aldrig ordet "jag"):

"Ställde klockan på tidigt i morse för att lämna bilen på verkstan. Tog hissen och sen en kort promenad till garaget. Karlsdal låg folktomt i morgonmörkret och Cittran styrdes norrut mot Tunby. Hos Nyström lämnades fransyskan i säkra händer för att få läckan där bak som hon besvärats av en tid tätad, hon har skämts lite att hon inte kunnat hålla tätt. Hittade inte busshållplatsen sen så det blev en blandad promenad och joggingtur hemåt i gryningen. Etc. etc"  

Hittade aldrig bussen. Joggade hem
Det där kanske intresserar hans läsekrets, men passar nog inte mig och så skriver han att han skriver sina inlägg på maskin och får hjälp sen att skriva in det på bloggen. Det där sista ville jag inte veta och varför kallar han bloggen Bagders Drift? Badger är inte det grävling? Vad är det för grävlingsdrift han har? Skumt! Återkommer om jag kan lösa gåtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar