måndag 19 januari 2015

I spänd väntan inför onsdagen

Väntan är snart över
Lite nördigt kanske, men jag är lite julaftonsspänd inför onsdagen. Kanske därför jag vaknade så tidigt redan idag på måndagen. Vad är det som kommer att hända?

Jo, Margaretas födelsedag på onsdag är väl också viktig, och kanske hon får besök av sin kompis för ett kaffekalas, det blir kul men det är inte det som jag i första hand tänkte på. Nej det riktigt stora på onsdag blir att Windows 10 släpps! Helt klart nördigt att se fram mot det?

Ser fint ut!
Den som är riktigt orienterad noterar häpet, vart tog Windows 9 vägen? Den hoppade Microsoft helt enkelt över, gick direkt från Windows 8.1 till Windows 10,  så det måste väl betyda att 10:an är något alldeles speciellt! Med datorn som en hobby och stor del av min sysselsättning så här i sjuttitalet så är det klart att det är roligt när det händer grejer! Jag är på G för att uppgradera och vad jag förstår är det mycket godis på gång. 8:an blev inte så populär som man trott men 10:an ser bra ut det lilla jag nu sett.

Och inte nog med det, det blir Windows 10 i mobilen också, Windows Phone 10! Och min gamla mobil (snart två år!!!!) kommer att kunna få 10:an sägs det. Windows i mobilen har obegripligt nog bara 2 procent av marknaden men nu kommer det att satsas rejält har jag läst.

Vad kommer det att kosta kan man fråga sig. Ryktet säger gratis men åtminstone borde det vara bra lockpriser första veckan, jag hänger på låset och gör min beställning direkt för datorn hemma och datorn i stugan och även till mobilen, speciellt om det är gratis. Sen får jag bara se om jag får med Margareta på tåget också med hennes dator, hon kanske vill avvakta lite, det är ju lite nytt att lära sig.

Vad är det för skillnad? Vad har jag för nytta av det? Varför duger inte min gamla Windows? Etc, etc..  Det där är irrelevanta frågor jag passerar vidare till papperskorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar