fredag 24 april 2020

Dag 39 - Corona och Sociala Medier och sånt

Sociala Medier och Smartphone hade vi 70+-are inte när vi var unga, men så fint att vi har det nu när vi sitter hemma socialt distanserade i Corona-krisen.

Idag gick antal döda i Sverige över 2000 och smittan har inte börjat minska än, vi 70+ bör allt fortsätta att hålla oss hemma och vi som törs använda Sociala Medier har det allt lite lättare. 

Jag har alltid brunnit för att få med min generation i det här med att vara social på nätet och visst är det lite kul att på datorn, paddan eller mobilen hålla kontakt med vänner och andra med för den delen som t.ex. i den här bloggen göra en berättelse över Corona-karantänen och kanske få nån respons hur andra har det.

Och som exempel innan jag ens gick upp i morse hade jag i sängen en FB-konversation med en körkamrat och i ett FB-inlägg en liten ordväxling med en för mig helt okänd tjej. Bagateller, men sitter man distanserad, speciellt om man är ensam, är man lite mindre distanserad då. Och från barnbarnen kommer en Snapchat med nåt kul. Min storasyster fick en kommentar på sitt Instagram.

Dagens promenadbild hamnade på Instagram
Sociala Medier har bara funnits i 15 år! Uj så fort det gått och man kan bara tänka hur det kommer att utvecklas framöver!

Och visst är det fantastiskt att i kören med pensionärer jag sjunger i är nästan 80% med på Facebook! Extra bra i Corona-tider att kunna säga Hej till varandra digitalt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar